nagrzewnice master gazowe


Nowe technologie w ogrzewaniu

nagrzewnice master gazowe


Nowoczesne technologie w XXI wieku wkraczają na kolejne pola. Jeszcze kilka lat temu nikt nie mógł o tym pomyśleć, ale dziś ogrzewanie podczerwienią staje się świetną alternatywą nie tylko dla węgla, czy drzewa, ale także dla paneli słonecznych. Wszystko oczywiście zależy od charakteru inwestycji i specyfikacji nieruchomości, ale widać wyraźnie, że ogrzewanie podczerwienią zyskuje na popularności. Nie ma w tym przypadku. Jest to sposób ekologiczny, całkowicie wygodny oraz w długim horyzoncie czasowym dający szansę na spore oszczędności. To właśnie dlatego tak dużo osób decyduje się na ogrzewanie podczerwienią.



Szybki montaż nagrzewnic

Nagrzewnice powietrza mogą być wstawiane w różnych pomieszczeniach domowych oraz budynkach użyteczności publicznej. Dzięki ich użytkowaniu można dogrzewać różnego rodzaju pomieszczenia. Dlatego do różnego rodzaju budynków sprowadzane są różne ilości nagrzewnic. Wszystko zależy od tego, jakie zapotrzebowanie na dogrzewanie powietrza istnieje w konkretnych budynkach. Zwykle zamówione wcześniej nagrzewnice są przywożone przez pracowników firmy zajmującej się ich produkcją. Natomiast odpowiednie nagrzewnice można znaleźć na przykład dzięki przeglądaniu stron internetowych z nagrzewnicami. Na niektórych z takich stron można od razu zamawiać nagrzewnice, a jednocześnie porównywać je z innymi rodzajami nagrzewnic.


Innym sposobem ogrzewania

Nagrzewnica samochodowa

Nagrzewnica ? urządzenie będące częścią samochodu, służy do ogrzewania wnętrza kabiny.

Nagrzewnica zbudowana jest w postaci bloku użebrowanych rurek, przez które przepływa gorąca ciecz z układu chłodzenia silnika. Napływające z zewnątrz zimne powietrze przepływa przez nagrzewnicę i po ogrzaniu jest kierowane do wnętrza kabiny. Przepływ powietrza może być wspomagany wentylatorem.

Rodzaje systemów regulacji działania nagrzewnicy:

W przewodzie doprowadzającym gorącą ciecz do nagrzewnicy wmontowany jest zawór, którym reguluje się przepływ cieczy, a tym samym intensywność nagrzewania
Przepływ cieczy nie jest regulowany, cały czas jest maksymalny, reguluje się natomiast sposób przepływu powietrza. Powietrze wpadające z zewnątrz jest kierowane częściowo przez nagrzewnicę oraz bezpośrednio do kabiny, regulacja polega na ustawieniu stosunku powietrza nieogrzanego do powietrza ogrzanego.

W niektórych samochodach w nagrzewnicy wmontowana jest grzałka elektryczna zasilana z instalacji elektrycznej samochodu. Zadaniem tego elementu jest ogrzewanie przepływającego powietrza gdy temperatura cieczy chłodzącej jest zbyt niska, np. zaraz po uruchomieniu silnika. Rozwiązanie to powoduje duże obciążenia instalacji elektrycznej.

Innym sposobem ogrzewania samochodu jest ogrzewanie postojowe (zw. webasto), które nie pobiera ciepła z układu chłodzenia, ale z bezpośredniego spalania benzyny lub oleju napędowego w wydzielonej do tego specjalnej komorze. W tym systemie ogrzewanie kabiny nie jest uzależnione od pracy silnika. Jest stosowane na obszarach o niskiej temperaturze np. Szwecja, Alaska ale także coraz powszechniej w krajach o klimacie umiarkowanym gdyż pozwala szybciej przygotować samochód do jazdy (topi śnieg), wpływa na mniejsze zużycie paliwa i podnosi żywotność silnika (jednostka napędowa jest rozgrzana - nie występuje efekt tzw. zimnego startu)

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Nagrzewnica_samochodowa


Dodane: 17-03-2019 11:22

Widok do druku:

nagrzewnice master gazowe